Insikter från Bring Research
Bring Research presenterar artiklar och rapporter som hjälper dig att komma närmare dina kunder. Våra återkommande undersökningar ger både dig och oss en bättre förståelse för vad som är viktigt för dina kunder.
Få tips och råd som kan hjälpa dig att stärka din konkurrenskraft på marknaden!
Så jobbar vi
Vi gör kundundersökningar för att följa utvecklingar och trender på den nordiska marknaden, i olika branscher. Undersökningarna genomförs i samarbete med marknadsundersökningsföretagen Ipsos och Opinion.
- Konsumentundersökningar hos nätkunder
- Undersökningar hos företag som säljer till andra företag
- Webbundersökningar och djupintervjuer i hela skandinavien
Insikter från företag
Dessa artiklar handlar om insikter från svenska företagskunder.
Intresset för gaming ökar – SkalHuset.se expanderar i Norden tillsammans med Bring
Nu expanderar SkalHuset.se med en ny webbutik, gaminghuset.se
Från gamla mönster till nya möjligheter – Office Depot i samarbete med Bring
Office Depots affärsidé handlar om att ge kunderna ett enklare, bättre och mer hållbart kontorsliv.
Så påverkades Cocopandas näthandel av pandemin
Pandemin gjorde att e-handeln växte i ett rasande tempo, något som Cocopanda upplevde
Insikter om näthandelskunder
Artiklar och rapporter om kunder på nätet och deras krav för en bättre användarupplevelse
Så tänker svenskarna om sin konsumtion i en orolig ekonomi
Vi har tagit tempen på hur svenskarna resonerar kring sina shoppingvanor i en orolig ekonomi.
Därför bör din webbutik satsa på hållbarhet
Visste du att allt fler kunder väljer bort webbutiker som saknar en tydlig hållbarhetsprofil?
Bekvämlighet och flexibilitet är avgörande för nätkunderna
Med Bring som leveranspartner kan du erbjuda dina nätkunder fler valmöjligheter och större flexibilitet.
När plånboken får bestämma blir det praktiska julklappar
När svenskarna har mindre pengar att röra sig med är det främst praktiska julklappar som hamnar under granen.
Insikter om kundernas förväntningar på webbutiker under högsäsong
Viktig funktionalitet i webbutiken blir ännu viktigare för kunderna när julen närmar sig. Kraven på information och smidig leverans är högre när de ska handla åt någon annan än sig själv.
Gör din webbutik redo för Black Friday
Det börjar bli dags att förbereda din webbutik för Black Friday – startskottet för årets mest intensiva shoppingperiod. Är du redo? Vi har undersökt skandinavernas shoppingvanor och listat våra bästa tips på hur du lever upp deras förväntningar.
Praktiska julklappar under granen i år
När svenskarna har mindre pengar att röra sig med är det främst praktiska julklappar som hamnar under granen. Det visar en undersökning som IPSOS genomförde 2022 på uppdrag av Bring.
Tips på bra kundservice under Black Friday och jul
Shoppinghögtiden Black Friday närmar sig med stormsteg, och därefter är det inte långt kvar till jul. Du som driver webbutik står troligtvis inför årets mest hektiska period – en tid då allt måste klaffa om du ska klara högtrycket och samtidigt kunna erbjuda en god kundupplevelse. Lösningen stavas proaktiv kundservice.
Så vinner du julhandeln på nätet
Enligt en undersökning gjorde svenskarna 58 procent av sina julklappsinköp på nätet 2023. Men det finns fortfarande stor potential för många webbutiker att öka sin försäljning under julhandeln.
5 tips: Så vinner du kunder med bra returer
Med en enkel returprocess slipper du avbrutna köp – och får nöjda kunder som kommer tillbaka.
Så använder du byten och returer som en konkurrensfördel
Är byten och returer bara ett nödvändigt ont för webbutikerna? Eller är det en möjligt att använda dem som en konkurrensfördel? Vi ger dig tipsen du behöver!
5 tips: Så förbereder du din webbutik inför julhandeln
Julhandeln på nätet fortsätter att växa, men om du vill att fler ska handla sina julklappar av just ditt företag behöver du känna till vad som triggar kundernas köpbeteende. Hur förbereder du din webbutik bäst inför årets julhandel?