Villkor

Dessa villkor reglerar tjänsten användning av BankID som legitimation i samband med paketleverans. Tjänsten erbjuds utan kostnad för användaren.

Läs alla villkor här: BankID Användarvillkor

Omdirigering (’ReDirect’) till ombud eller paketbox

Leverans

 

  • Leverans sker direkt till valt ombud eller paketbox, utan föregående leveransförsök hem. 
  • Avisering skickas via SMS, e-post eller app när paketet är redo att hämtas. 
  • Paketet ligger kvar för avhämtning i 7 dagar innan det skickas tillbaka.

Utlämning via ombud

 

  • Paketet lämnas ut till mottagaren mot utlämningskod och giltig ID-handling. Det går också att hämta med QR-kod som erhålls efter legitimering med BankID i Brings app eller webbgränssnitt.
  • Om någon annan ska hämta paketet kan mottagaren dela QR-koden, eller så kan personen uppge utlämningskoden och visa både sin egen och mottagarens ID-handling.

Utlämning via paketbox

 

  • Paketet hämtas med Brings app (finns för Android och iOS), som använder Bluetooth för att öppna paketboxen. Mottagaren behöver ha en registrerad användare i appen, och verifiera sig med BankID. 
  • Om någon annan ska hämta paketet kan mottagaren dela paketinformationen till en annan användare via appen, så att personen kan öppna paketboxen.

Övrigt

 

  • Max storlek för paket till paketbox är 58 x 49 x 43 cm. Om det visar sig att paketet är större levereras det till ett ombud istället.
  • I händelse av att valt ombud eller paketbox är full kan paketet komma att levereras till ett annat ombud eller paketbox istället.
  • Om det efter beställning av omdirigering visar sig att paketets längd överstiger 150 cm eller att vikten är över 20 kg, kommer leveransen att återgå till det ursprungliga leveransförfarandet.