Leverans med Bring – Bekvämlighet och flexibilitet är avgörande för nätkunderna
Med Bring som leveranspartner kan du erbjuda dina nätkunder fler valmöjligheter och större flexibilitet. Vårt breda utbud av leveransalternativ och tjänster uppfyller behov och önskemål hos dagens nätkunder. Det gör att du tillsammans med oss kan stärka både konkurrenskraft och lönsamhet, med fokus på flexibilitet och bekvämlighet för dina kunder.
En konstant växande e-handel gör att det idag finns ett stort behov av pålitliga leveranspartners som kan erbjuda leveranser och tjänster som är anpassade för dagens webbutiker och nätkunder. Här är flexibilitet och fler valmöjligheter av leveransalternativ nyckelaspekter för att webbutiker ska bli framgångsrika och upprätthålla konkurrenskraft.
Statistik från Bring Research, vår egen undersökning inom e-handeln, visar att ungefär hälften av alla som handlar på nätet vill ha flera olika leveransalternativ att välja mellan. Därför har vi skapat förmånliga och kundanpassade leveranslösningar för webbutiker, med flera olika leveransalternativ.
Med Bring som partner kan du erbjuda dina kunder förmånliga leveransalternativ som uppfyller deras behov och önskemål. Vårt fokus ligger på att hjälpa din webbutik att bli bättre rustad för att driva och utveckla hela verksamheten i relation till leveranser – hela vägen från att en kund väljer ett leveransalternativ i kassan, till att paketet är levererat.
Vill du stärka konkurrenskraften i din webbutik?
Leveranser med Bring för webbutiker
Här har vi samlat alla våra leveransalternativ som du som jobbar i, driver eller äger en webbutik behöver för att kunna erbjuda en holistisk leveranslösning.
En optimal leveranslösning för webbutiker:
Paketbox – Flexibla och kundanpassade leveranser
Med cirka tusentalet paketboxar tillgängliga i Sverige finns det en god chans att det finns en paketbox som dina kunder kan tänka sig att få en leverans till.
Leverans till paketbox är ett modernt och lönsamt leveransalternativ för webbutiker som sätter kundens behov i fokus. Genom att erbjuda dina kunder uthämtning eller returnering via paketbox ger du dem optimal flexibilitet och bekvämlighet.
Vi placerar våra paketboxar på platser där det är mycket folk i rörelse, såsom bostadsområden eller offentliga platser. Paketboxarna är tillgängliga 24 timmar om dygnet och utrustade med teknik som gör att de kan kommunicera med leverantörer och kunder via Bluetooth och vår Bring-app.
Läs mer om våra paketboxar och leveranser till paketbox här.
Paketombud – Rikstäckande leveranser till tusentals paketombud i Norden
Leverans till paketombud är det mest populära sättet att ta emot paket. Med över 7000 utlämningsställen (paketombud och paketboxar) i Sverige och resten av Norden kan du med Bring erbjuda dina nätkunder möjligheten att hämta sina paket på en plats som passar dem.
Våra effektiva och snabba leveranser till paketombud gör att dina nätkunder får sina paket inom cirka 1–2 arbetsdagar. Vi kan dessutom erbjuda flera tilläggstjänster för att dina kunder själva ska kunna anpassa sin leverans efter sina behov och önskemål.
Vi rekommenderar att din webbutik använder och erbjuder kunderna tilläggstjänsten ”valfri upphämtningsplats”. Det gör att dina kunder kan välja var de vill ta emot sitt paket – oavsett om det är nära hemmet, jobbet eller på någon annan plats som passar dem.
Läs mer om alla fördelar med leveranser till våra paketombud.
Hemleverans – Leveranser på kundernas villkor
Med våra hemleveranser kan du leverera kundens paket dit kunden önskar – till hemmet, sommarstugan eller annan lämplig plats. Leveransalternativet gör att du kan erbjuda flexibilitet och bekvämlighet till dina nätkunder, så att de slipper ta en omväg (eller en extra resa) förbi butiken eller förhålla sig till begränsade öppettider vid ett paketombud.
Med oss som leveranspartner får dina kunder möjlighet till hemleverans av lättare paket, med eller utan kvittens, på vardagar mellan kl. 8–17. Om de har beställt tyngre paket som väger över 35 kg, kan de dessutom välja att nyttja våra tilläggstjänster för inbärning, installation eller ta med emballage vid leverans.
Leveranstiden för våra hemleveranser är cirka 1–3 dagar. Paketen är spårbara hela vägen från första scanning på terminalen, till att leveransen är mottagen av kunden. Under leveranserna får dina nätkunder tillgång till mer detaljerad information om paketets rutt via spårningslänk, notiser och i Bring-appen.
Läs mer här om våra hemleveranser och varför du bör erbjuda det till dina nätkunder.
Leverans till postlådan
Vi erbjuder två tjänster för leverans till postlåda, en inom Sverige och en i Norge, och båda dessa passar perfekt för dig som skickar paket till privatkonsumenter. Om ett av eller båda dessa leveransalternativ är en del av din leveranslösning stärker du både lönsamheten och ditt varumärke, samtidigt som du ökar flexibiliteten och valmöjligheterna för dina nätkunder.
När paketet skickas till privatkonsumenter i Sverige levererar vi måndag till fredag, med Postnord som underleverantör. Leveransen är spårbar hela vägen och om paketet inte får plats i postlådan hänger vi det på lådan/dörren, alternativt ställer det utanför dörren. Om vi inte kommer fram till postlådan levereras det till närmaste Postnord ombud.
När paket skickas till norska mottagare transporteras de tillsammans över gränsen och tullklareras tillsammans. De levereras sedan direkt till dina kunders postlådor i hela Norge, vanligtvis inom cirka 2-3 arbetsdagar. Vi säkerställer en snabb och effektiv distribution, samtidigt som paketen har en lokal returadress. Om ett paket inte kan levereras till postlådan levereras det till ett närliggande paketombud eller postkontor.
Läs mer om våra leveranser till postlådan i Sverige och leveranser till postlådan i Norge.
Optimera returprocessen i din webbutik
Många webbutiker fokuserar på själva köpprocessen, men underskattar ofta hur viktigt det är för både kundnöjdhet och varumärkets anseende att returerna också fungerar friktionsfritt.
Faktum är att returer är en av de allra viktigaste pusselbitarna i en välfungerande e-handel. En av våra undersökningar visar till exempel att hela 61% av alla som shoppar online undersöker returprocessen innan de tar ett köpbeslut, och att 47% dessutom kontaktar kundservice angående returer.
Med Bring som leveranspartner kan du vara säker på att returerprocessen för dina nätkunder har en positiv inverkan på den totala upplevelsen av din webbutik. Vårt breda utbud av leveransalternativ och tjänster inkluderar även returer, för alla typer av leveransalternativ, som gör returhanteringen till en framgångsfaktor.
I vår Returguide kan du ta del av fler insikter och alla resultat från vår senaste undersökning om returer, utförd bland hundratals nätkunder. Här får du dessutom smarta tips och best practices för att din webbutik ska uppfylla kraven från dagens konsumenter.
Läs mer om våra returprocesser och ta del av vår Returguide här.
Kundcase: Skalhuset.se expanderar i Norden tillsammans med Bring
Statistik från Bring Research visar att hälften av alla nätkunder vill ha fler leveransalternativ i kassan eller checkouten. Statistiken visar dessutom att många nätkunder hade valt ett annat leveransalternativ om de hade gjort köpet igen. Med andra ord – att erbjuda leveranser som matchar nätkundernas behov och önskemål är idag en viktig aspekt inom e-handeln.
När Skalhuset.se insåg att deras webbutik behövde en mer heltäckande och flexibel leveranslösning, föll valet på Brings. Skalhuset.se hade tidigare haft flera olika leveransmetoder, men det som saknades var fler ombudsalternativ och möjligheten till snabba leveranser även utanför Sveriges gränser.
– Genom att låta ett leveransföretag (Bring) sköta våra frakter, även utanför Sveriges gränser, kan vi vara säkra på att paket levereras snabbt och effektivt, oavsett var våra kunder befinner sig. Det gör att vi kan hålla våra löften och erbjuda ett brett utbud för att möta olika krav och behov hos våra kunder. Den flexibiliteten tillför mycket till kundupplevelsen, berättar Adrian Lexell, projektansvarig på Skalhuset.se.
Optimera webbutikens kassa eller checkout och få fler konverteringar
Att erbjuda flexibla och kundanpassade leveranser ger dig stora konkurrensfördelar och förbättrar köpupplevelsen i din webbutik. Men, det finns också andra viktiga aspekter att ha i åtanke för att du ska få fler kunder att välja ditt varumärke framför en konkurrent.
För att optimera kundupplevelsen på nätet har vi samlat tips och inspiration som hjälper dig att skapa en mer konverteringsoptimerad kassa. Här får du tips, inspiration och rådgivning av våra experter om till exempel:
- Varför det är viktig att ha en lättillgänglig och tydlig returpolicy
- Att dina fraktkostnader inte är högre än branschgenomsnittet
- Vikten av att ha leveranstider och alternativ som stämmer överens med verkligheten
- Att din kassa är lättnavigerad och inte innehåller för många steg