Tips inför Black Friday och jul: Så förbereder sig webbutiken Indusia Design
Årets kanske mest hektiska period för webbutiker närmar sig. Vi pratar förstås om Black Friday som inträffar i slutet av november och därmed ofta blir startskottet för julhandeln. Under denna period är det viktigt att vara väl förberedd och ha rätt rutiner och processer på plats. Det gäller allt från att ha en optimal kassalösning till att kunna hantera stora volymer av ordrar och returer.
Vill du få fler tips på hur du kan förbereda din webbutik på bästa sätt?
Kolla in vår guide för Black Friday och jul här.
Problemfria returer i din webbutik bidrar till en kundupplevelse i världsklass
Välfungerande returer är en av de stora och viktigaste pusselbitarna inom e-handel. Faktum är att hanteringen av returer är avgörande för att dina kunder ska få en shoppingupplevelse utöver det vanliga, och för att de ska ha fortsatt förtroende för din webbutik. I den här artikeln går vi igenom viktiga tips och råd för hur du kan skapa effektiva och problemfria returer som faktiskt gör skillnad ur ett kundperspektiv.
8 sätt att förbättra din kundservice under Black Friday och jul
Shoppinghögtiden Black Friday närmar sig med stormsteg, och därefter är det inte långt kvar till jul. Du som driver webbutik står troligtvis inför årets mest hektiska period – en tid då allt måste klaffa om du ska klara högtrycket och samtidigt kunna erbjuda en god kundupplevelse. Lösningen stavas proaktiv kundservice.
Undersökning: Så vinner du kampen om Black Friday-kunderna
Det börjar bli dags att förbereda din webbutik för Black Friday – startskottet för årets mest intensiva shoppingperiod. Är du redo? Vi har undersökt skandinavernas shoppingvanor och listat våra bästa tips på hur du lever upp deras förväntningar.