Avsändarbeställd retur i Mybring

Med våra lösningar för avsändarbeställd retur kan du själv välja hur du vill skapa en retursändning. Bifoga en returetikett med utgående sändning, eller beställa retursändningen separat och skicka etiketten till avsändaren av returen.

Beställ utgående sändning med bifogad returetikett

  1. Klicka på "Beställning" och välj "Skicka till en".
  2. Ange vart du skickar från och till. Klicka på "Hitta tjänster" och välj den pakettjänst du vill beställa. 
  3. Ange paketets vikt och dimensioner om du vill se priset på sändningen. 
  4. Ange inleveranssätt. Detta görs bara om du skickar paket i Norge. 
  5. Under "Tillägg" kan du skräddarsy sändningen och lägga till de tilläggstjänster du vill. Välj "Fri retur av paketet" och ange önskad returtjänst. 
  6. Välj fakturamottagare och klicka på "Uppdatera". Ditt avtalspris visas i sammandraget till höger. Gå vidare genom att klicka på "Nästa".
  7. Fyll i uppgifter om avsändare och mottagare. Om du ofta använder samma avsändare kan du spara den som "Personlig kontakt" eller "Delad kontakt" och välja "Sätt som standard adress" i adressboken. Då sparar du tid eftersom avsändaruppgifterna är ifyllda nästa gång du beställer.
  8. Klicka på "Beställ". På bekräftelsesidan får du två etiketter – en för utgående och en för retur (märkt med R). Skriv ut och sätt på etiketten för utgående sändning och bifoga returetiketten.

Lösningen är tillgänglig vid beställning av norska pakettjänster. Du faktureras bara för de etiketter du använder.

Beställ retursändning separat

  1. Klicka på "Beställning" och välj "Retur från en". Om du vill beställa flera retursändningar samtidigt väljer du "Retur från flera" (se separat artikel i listan nedan).
  2. Ange varifrån det returneras och till. Klicka på "Hitta tjänster" och välj den paketreturtjänst du vill beställa. 
  3. Ange antal kolli och välj fakturamottagare. Gå vidare genom att klicka på "Nästa".
  4. Fyll i uppgifter om avsändare och mottagare.
  5. Klicka på "Beställ". Kom ihåg att skicka etiketterna till paketens avsändare. 

Lösningen är tillgänglig för norska och nordiska pakettjänster (inklusive bulktjänster). Du faktureras bara för de etiketter du använder.

Vid beställning av nordiska paketreturtjänster för vissa landskombinationer krävs en egen returinställning i Mybring. Denna görs av kundservice eller din kontaktperson i Bring. När en fast returadress angivits i Mybring kommer den att vara ifylld på förhand vid beställning. Du väljer själv om returadressen ska vara redigerbar eller låst.