Så beställer du flera paket samtidigt i Mybring

I Mybring kan du effektivt beställa upp till 100 sändningar på en gång. Lösningen har utvecklats med fokus på snabb beställning framför prisberäkning och skräddarsytt. Alla våra norska och nordiska pakettjänster (inklusive bulktjänster), både utgående och retur, stöttas.

Beställ flera utgående paket samtidigt

  1. Klicka på "Beställning" och välj "Skicka till flera".
  2. Ange varifrån du skickar och vilket land du skickar till. Klicka på "Hitta tjänster" och välj den pakettjänst du vill beställa.
  3. Fyll i uppgifterna om avsändare och klicka "Använd avsändare". Om du ofta använder samma avsändare, välj "Spara som standard adress i adressboken". Då sparar du tid eftersom avsändaruppgifterna redan är ifyllda nästa gång du beställer. 
  4. Lägg till en eller flera mottagare. Mottagare kan läggas in manuellt, genom att ladda upp en Excel-fil eller en kombination av båda. Om du vill lägga till en mottagare i adressboken direkt från beställningssidan, välj "Spara som ny kontakt i adressboken".
  5. Välj fakturamottagare och klicka på "Beställ". På bekräftelsesidan får du en samlad PDF-fil med alla etiketter. Om du behöver dela dessa hittar du etiketterna för de olika sändningarna var för sig i beställningshistoriken. Kom ihåg att skriva ut och fästa etiketterna på paketen.

Vid beställning av bulktjänster krävs en egen bulkuppställning i Mybring. Denna görs av kundservice eller din kontaktperson i Bring.

Beställ flera returpaket samtidigt

  1. Klicka "Beställning" och välj "Retur från flera".
  2. Ange vilket land returerna skickas från och vart de ska skickas. Klicka på "Hitta tjänster" och välj den paketreturtjänst du vill beställa.
  3. Fyll i uppgifter om mottagaren och klicka "Använd mottagare". Om du ofta använder samma mottagare, välj "Spara som standard adress i adressboken". Då sparar du tid genom att uppgifterna om mottagare är ifyllda nästa gång du beställer. 
  4. Lägg till en eller flera avsändare. Avsändare kan läggas in manuellt, genom att ladda upp en Excel-fil eller en kombination av båda. Om du vill lägga till en avsändare i adressboken direkt från beställningssidan, välj "Spara som ny kontakt i adressboken".
  5. Välj fakturamottagare och klicka på "Beställ". På bekräftelsesidan får du en samlad PDF-fil med alla etiketter. Om du behöver dela dessa hittar du etiketterna för de olika sändningarna var för sig i beställningshistoriken. Kom ihåg att skicka etiketterna till paketens avsändare. 

Vid beställning av bulkreturtjänster krävs en egen returuppställning i Mybring. Denna görs av kundservice eller din kontaktperson i Bring.

Om du inte har en fast avtal om upphämtning och utlämning följer du stegen nedan när dina paket är klara att hämtas. 

Beställ upphämtning

  1. Klicka på "Beställning" och välj "Ny upphämtning".
  2. Ange var du önskar upphämtning och välj "Upphämtning av paket och Business Pallet". 
  3. Fyll i detaljer om vad som ska hämtas, var och när. Om du ofta beställer upphämtning från samma ställe, välj "Spara som ny kontakt i adressboken" och "Standard adress". Då sparar du tid eftersom avsändaruppgifterna redan är ifyllda nästa gång du beställer. 
  4. Välj fakturamottagare. Om du beställer upphämtning av paket i Sverige och Danmark ingår upphämtning i ditt avtal. 
  5. Klicka på "Beställ upphämtning". Kom ihåg att alla sändningar måste vara märkta och klara när chauffören kommer.