Ge åtkomst direkt
Så här ger du nya användare åtkomst:
- Klicka på "Administration" och välj "Användare" på vänster sida.
- Klicka på "Lägg till användare" och följ processen för att lägga till nya användare. Du kan antingen skapa en ny användare eller lägga till en användare till det valda kundnumret.
Ändra tillgångar
Så här ändrar du användartillgångar:
- Klicka på ”Administration” och välj ”Användare” i vänstermenyn.
- Välj den specifika användaren du vill ändra och välj ” Ändra rättigheter”.
- Välj den tillgång du vill lägga till eller ta bort för användaren.
- Spara för att slutföra ändringen.
Spara tid med massändring av användartillgångar
Om du vill redigera åtkomsten för många användare samtidigt kan du spara tid med vår massredigeringsfunktion för administratörer:
- Välj en eller flera användare som du vill ändra behörigheten för genom att markera rutan till vänster om deras namn.
- Klicka på ”Ändra rättigheter”.
- Välj de behörigheter du vill att dessa användare ska ha.
a. Välj ”Behåll gamla behörigheter och lägg till nya” om du inte vill ta bort de gamla behörigheterna som de markerade användarna redan hade.
b. Välj ”Radera gamla behörigheter och använd endast nya” om du vill ta bort de gamla behörigheterna som de markerade användarna hade och bara lägga till de nya.
- Klicka på ”Bekräfta” för att genomföra ändringarna.
Som administratör kan du också ta bort flera användare från ett kundnummer samtidigt:
- Välj en eller flera användare som du vill ändra behörigheten för genom att markera rutan till vänster om deras namn.
- Klicka på 'Ta bort Användare' och bekräfta sedan.
Förfrågan
Som administratör ansvarar du även för att hantera begäranden om ändringar av rättigheter eller tillgång till kundnummer. För att enkelt hantera sådana förfrågningar:
- Klicka på ”Administration” og välj ”Förfrågan” i vänstermenyn.
- Här hittar du en översikt över obehandlade begäranden om åtkomst till nya kundnummer eller uppdateringar av rättigheter.
- Klicka på ”Granska”. Granska noggrann förfrågan för att försäkra dig om att användaren faktiskt behöver den angivna åtkomsten. Vid behov kan du lägga till andra rättigheter. Till sist kan du godkänna eller avvisa begäran. Verifiera att användaren behöver de angivna åtkomsterna innan du godkänner dem.
Om det finns obehandlade begäranden kommer du att se en röd ikon bredvid “Förfrågan” i vänstermenyn.