Mottagarstyrda tjänster för företagskunder

Mottagarstyrda tjänster för företagskunder

Vi vet att dina kunder är viktiga för dig - och vi vill hjälpa dig att se till att dina mottagare får en bra upplevelse när de tar emot sina paket. Vi erbjuder olika lösningar som gör det smidigare och flexibelt både för dig och dina kunder att skicka och ta emot paket. Dessa tilläggstjänster är också helt kostnadsfria.

Chaufför med paket i handen

För dig som är företagskund och skickar till andra företag, blir det nu ännu enklare för dina mottagare att ta emot sina leveranser när ingen kan vara på plats och signera för dem eller när de vill ha sin leverans till ett ombud eller paketbox.

Mottagarstyrd Flex Delivery

Tilläggstjänsten Mottagarstyrd Flex Delivery innebär att dina kunder själv kan beställa om leveransen ska levereras utan signering. Detta ger en större flexibilitet för din mottagare och är kostnadsfritt och enkelt att använda.

Foto vid leveransen

Efter utförd leverans tar chauffören ett foto som skickas till dig och till din kund. Du som avsändare kan se fotot inne i vår kundportal Mybring. Till mottagaren skickas ett mail med en länk och en kod för att se fotot på vår hemsida. Detta skapar trygghet för både dig och dina kunder.

Hur du beställer Flex Delivery

Om du är företagskund hos oss behöver du göra följande steg för att kunna erbjuda dina kunder möjlighet att ta emot sin leverans utan signering.

För dig som är företagskund hos oss behöver du:

  1. Boka din leverans med tilläggstjänsten eAdvising, antingen via Mybring eller andra integrationssystem.
  2. Ha rätt kontaktuppgifter på din mottagare av paketet.

För din kund skapas ett val:

  • Får ett val om att välja leverans utan signering.

Mottagarstyrd Omdirigering

Tilläggstjänsten Omdirigering till ombud eller paketbox innebär att din kund kan beställa att leveransen ska omdirigeras till ett av våra ombud eller till en paketbox.

Vi är glada över att kunna erbjuda denna tilläggstjänst till alla våra företagskunder, så att din mottagares upplevelse blir ännu bättre.

Ombud

Din mottagare kan hämta ut sin leverans hos ett av våra ombud med en korrekt hämtningskod tillsammans med giltig legitimation. 

Paketbox

Din mottagare hämtar enkelt ut paketet på egen hand, med hjälp av vår Bring-app. Majoriteten av våra paketboxar är öppna 24 timmar om dygnet, vilket gör att din kund kan hämta ut det vid en tidpunkt som passar dem bättre.

Hur du beställer Omdirigering till ombud eller paketbox 

Om du är företagskund hos oss behöver du göra följande steg för att kunna erbjuda dina mottagare möjlighet att omdirigera sin leverans till ett ombud eller paketbox.

För dig som är företagskund hos oss behöver du:

  1. Boka din leverans med tilläggstjänsten eAdvising, antingen via Mybring eller andra integrationssystem.
  2. Ha rätt kontaktuppgifter på din mottagare av paketet.

För din kund skapas två val:

  • Paketbox: Mottagaren laddar ner vår Bring-app och hämtar ut sitt paket.
  • Ombud: Mottagaren behöver ange korrekt upphämtningskod med fyra tecken och visar giltig legitimation.

Returer

Dina kunder kan enkelt returnera sina paket via en av våra paketboxar i vår Bring-app eller via ett av våra ombud.

Fördelar för dig, din mottagare och miljön

Det finns många anledningar att använda våra tilläggstjänster Mottagarstyrd Flex Delivery och Mottagarstyrd Omdirigering till ombud eller paketbox. Det ökar flexibilteten för din mottagare och gör det enklare för din mottagare att själv bestämma vart och när de får sin leverans.

Förutom flexibiltet och valmöjlighet för din mottagare så säkerställer vi också färre bomkörningar och minskade CO₂-utsläpp, en win-win för alla.

Här kan du läsa mer om våra pakettjänster till företag.

Om du vill veta mer och bli kund

Vill du veta mer om hur du kommer igång med Mottagarstyrda tjänster kan du kontakta oss via Bli kund knappen nedan.