Retur av paket från företag

När företag behöver returnera paket. Paketet hämtas antingen upp hos företaget, från ett av våra paketombud eller en av våra paketboxar.

  • Retur från företag
  • Retur från företaget, ett Bring paketombud eller en Bring paketbox
  • Etikettfri returlösning med paketkod/QR kod
  • Företaget kan spåra försändelsen

En Bring chaufför med ett paket i handen går bredvid en Bringbil.

Vad kostar det?

Alla priser anges i svenska/danska kronor och inkluderar grundpris och kilotillägg exklusive bränsletillägg. Pristillägg tillkommer för paket som är över 120 cm och som har en bredd eller höjd över 60 cm.

Prislista

Hur stort och tungt?

  • Max vikt: Upp till 35 kg
  • Max längd: 200 cm för paket från Sverige, Danmark, Norge och Finland.
  • Längd + omkrets kan inte vara mer än 300 cm.

 

För retur via paketbox (enskilda paket):

  • Max vikt: Upp till 20 kg
  • Max mått 49 x 43 x 58 cm

 

För retur via ombud (maximalt fyra paket per sändning och tillfälle):

  • Max vikt: Upp till 20 kg
  • Max längd 150 cm

 

Villkor
 

    Så här går det till:

  1. 1

    Detta gör din företagskund

    Kunden bokar returen hos ditt företag och klistrar på en returetikett på paketet. Vi hämtar upp paketet hos din kund efter vad som avtalats. Kunden kan också lämna in returen via ett av våra ombud eller en paketbox genom att använda vår Bring-app, om det är i passande storlek.

  2. 2

    Ta emot returen

    Returpaketet levereras vid dörren till ditt företag på kontorstid, helgfri vardag måndag till fredag

Tilläggstjänster