Estimerad ankomsttid ger en bättre upplevelse för dina kunder

Vill du kunna erbjuda dina kunder en mer exakt tidpunkt av förväntad leverans? Med Estimerad ankomsttid får dina kunder en större förutsägbarhet om när paketet ska levereras.

En kvinna handlar på mobilen

Estimerad ankomsttid (ETA) är en funktion som ger dina mottagare möjlighet till bättre planläggning. Med ETA får de mer exakt information om det förväntade leveranstillfället direkt då de lägger sin beställning. Detta kommer att bidra till förbättringar för både företag som säljer till andra företag och företag som säljer till konsumenter:

  • För dig som säljer till andra företag ger ETA större möjligheter för dina mottagare att kunna planera och tillhandahålla bemanning i receptionen och på godsmottagningen.
  • För dig som säljer till konsumenter bidrar ETA till att dina kunder får besked om förväntad dag och tid, redan vid beställningstillfället.

Det är kostnadsfritt och enkelt att börja med ETA.

Hur fungerar ETA - Estimerad ankomsttid?

ETA är en tidsuppskattning baserad på historisk skanningsdata, både vad gäller leveransdatum och leveranstid. Detta innebär också att uppskattningen blir ännu mer korrekt med tiden, då leveranstiden uppdateras under transporten.

ETA är ett tillägg som kan användas på följande tjänster:

*ETA gäller endast för sändningar inrikes Sverige.

Två bärbara datorer som utbyter information
Med vårt Shipping Guide API får du enkelt tillgång till ETA

Du tillämpar ETA enligt följande:

  • Det enda du behöver är vårt Shipping Guide API.

    Här hittar du fullständig information om vårt Shipping guide API

  • Du behöver inte göra någonting utan ETA syns automatiskt i MyBring Booking.

  • Om du använder en TA leverantör ber vi dig ta kontakt med dem för att säkerställa att vårt ETA visas för dina kunder.

Så här kan man följa paketet med ETA

MyBring spårning

Via MyBring kan du enkelt meddela förväntad leverans om mottagaren inte har fått en spårningslänk.

Öppen spårning

Via vår spårningslänk kan mottagaren själv följa sitt paket via spårningsnumret som de fått via e-post/sms. Där kommer då även det förväntade leveranstillfället att synas.

Tracking API

Om du använder en TA-leverantör kan du tillämpa vårt Tracking API för att mottagarna ska få information om förväntad leverans. Då behöver de inte följa paketet på Brings hemsida. Istället syns förväntad leverans direkt i nätbutikens egna kanaler. Det är kostnadsfritt att använda API:et. Här kan du läsa mer om Tracking API.

ETA är kostnadsfritt att använda!

För teknisk information om hur du lägger till ETA i din spårning kan du läsa mer på vår developersida.