Så här kan du välja vilka tjänster som visas vid beställning i Mybring

Så här kan du välja vilka tjänster som visas vid beställning i Mybring

Om tjänsteutbudet som presenteras vid beställning i Mybring är större än behovet hos ditt företag, kan du som administratör enkelt anpassa vilka tjänster dina användare ska ha tillgång till.

En man som arbetar på en dator på ett kontor

På samma sida där du kan massändra användarbehörigheter kan du som administratör för ett eller flera kundnummer också kontrollera vilka tjänster som är tillgängliga för användarna vid beställning i Mybring:

  1. Välj en eller flera användare du vill ändra tjänsteutbudet för genom att kryssa i till vänster om namnfältet.
  2. Klicka på "Ändra tjänstetillgångar".
  3. Välj de tjänster de valda användarna ska ha på kundnumret, och klicka sedan på "Bekräfta". Om en av de valda användarna inte har "Beställning"-behörigheten, kommer vi att varna dig med en gul ruta. Bekräftar du, lägger vi till "Beställning"-behörigheten för de som saknar den.
  4. I användaröversikten kommer du också att kunna se vilka rättigheter och tjänster de olika användarna har.

Det är också möjligt att kopiera "tjänsteutbudet" från en användare till flera. Följ steg 1 och 2 ovan, och sedan:

  1. Under "Kopiera användarbehörigheter från", välj den användare du vill kopiera till de valda användarna.
  2. Scrolla eventuellt ner, och klicka på "Bekräfta".