Så använder du dashboarden i Mybring

Mybrings dashboard synliggör dagens planerade utleveranser och eventuella avvikelser i realtid. På så sätt får du en snabb översikt över dina sändningar och kan vidta proaktiva åtgärder mot dina kunder vid avvikelser. Dashboarden är tillgänglig för norska och nordiska pakettjänster samt gods i Norge.

Få en översikt över planerade leveranser på förstasidan

  1. Gå till "Planerade leveranser" på förstasidan.
  2. Välj det kundnummer eller den kundnummergrupp och dag som du vill se planerade leveranser för.
  3. Då ser du var dina planerade leveranser befinner sig just nu fördelat på kategorierna levererat, på utlämningsställe, försökt att leverera, lastad på bil eller på väg – som är en allmän kategori för alla tidigare händelser.

Gå till "Rapporter" om du vill se fler detaljer.

Få en översikt över planerade leveranser via "Rapporter"

  1. Klicka på "Rapporter" och välj "Dashboard". 
  2. Välj det kundnummer eller den kundnummergrupp och dag som du vill se planerade leveranser för. 

Du ser nu den detaljerade översikten och kan sortera listan i stigande/fallande ordning baserat på sändningsnummer, kollinummer, mottagare, postnummer, telefon, avsändarreferens eller tjänst.