Vad är en integrationslösning?
En integrationslösning kopplar samman olika system och applikationer. Det gör det möjligt att dela data på ett sömlöst sätt och automatisera informationsflödet.
Integrationslösningar möjliggör smarta och automatiserade sätt att låta olika affärssystem kommunicera med varandra. Det säkerställer också ett större och snabbare informationsflöde. Integrationer kan minska dina kostnader genom att automatisera manuella och kanske tidskrävande uppgifter.
Så här integrerar du med våra system
Det finns tre olika sätt att kommunicera med Brings system: API, EDI och via Mybring.
Vi har olika integrationslösningar anpassade efter olika behov: innehållstjänster – som du vanligtvis använder i din webbutik för att stödja val kring leverans – och bokningslösningar för hur du beställer leverans hos oss. Vad du ska välja kan bero på företagets storlek, digital mognad och vilka system som används.
Småföretag eller i uppstartsfasen
Är du ett litet företag, eller nystartad med upp till fem beställningar om dagen, kan en bra början vara att beställa våra tjänster via Mybring. Det innebär att du manuellt måste ange leveransinformation om de paket du ska skicka för att registrera dem hos Bring. Det är också möjligt att ladda upp en excel-fil.
När du växer och dina beställningar ökar kan du också integrera dina system med Mybring med hjälp av våra API:er.
Etablerat företag
Om ditt företag har flera dagliga försändelser bör du integrera ditt företag med våra system. Detta gör du enkelt via antingen API eller EDI, vilket säkerställer en effektiv kommunikation med våra datorsystem när ditt företag får en beställning.
Här är de olika integrationslösningarna vi erbjuder
API
API (Application Programming Interface) ger dig kommunikation i realtid.
Med API:t finns det olika tjänster som du kan implementera i ditt system, som även kommer att synliggöras för dina kunder. Dessa tjänster kan hanteras på egen hand, eller tillsammans med EDI-bokning eller boknings-API.
EDI
EDI (Electronic Data Interchange) uppdateras regelbundet inom en dag. Det är en vanlig term som fungerar i alla system hos alla logistikföretag.
EDI kräver att du har ett enkelt datorprogram tillgängligt för att markera, generera och skicka leveransinformation.
Mybring
Mybring är vårt digitala självbetjäningsverktyg för företag – designat för att förenkla ditt företags logistikvardag.
Här kan du beställa både leverans och hämtning, spåra försändelser och få tillgång till en mängd olika rapporter samt kommunicera direkt med kundservice.
Nyfiken på att veta mer?
Kontakta oss så hjälper vi dig vidare, helt kostnadsfritt, oavsett om du är en befintlig kund eller bara vill veta mer.