Webinar: Svanenmärkta e-handelstransporter

Det ska vara lätt att välja rätt

Med strängare EU-regler runt hörnet blir officiella miljömärkningar ännu viktigare. Vi har valt att certifiera våra e-handelstransporter till paketombud och paketboxar med Svanenmärket.

Vad betyder det: Vilka krav har detta fört med sig och vad händer härnäst?

Bli inspirerade av representanter från Svanen och Bring om hur och varför vi på Bring har valt Svanenmärket och vad det betyder för dig och dina kunder.

Anmäl dig här

Praktisk information

Vart: Digitalt webinar - streaminglänk kommer via mejl när du har anmält dig

Datum: Torsdag 23 januari

Tid: 09.00-09.40

Program för dagen

  • Varför har vi valt att Svamemärka våra e-handelstransporter till paketombud och paketboxar? Och vad innebär Green Claims?
  • Vad innebär en Svanenmärkt e-handelstransport och varför är Svanenmärket betydelsefull i en checkout?
  • Krav och kriterer för Svanenmärkning
  • Vägen mot att få Svanenmärkningen, och vad händer härnäst?
  • Vilken roll kan vårt checkout-team spela för att hjälpa dig som kund och guida dina kunder i checkouten
  • Svanens varumärke, hur och varför är det så strängt med vad man får säga och inte?

Föredragshållare

Per Sandell

Verksamhetsstöd och Enhetschef, finansiella tjänster och logistik, Svanen.
Per stöttar framväxten av Svanenmärket inom e-handelstransporter. 

Maria Forsberg

Rådgivare, Svanen.
Maria tar emot och granskar ansökningar från företag som vill Svanenmärka e-handelstransporter. Arbetar med utveckling av Svanens kriterier, både inom transporter och andra områden.

Linnéa Hallgen

Projektledare Varumärke, Svanen.
Linnéa hjälper licensinnehavare med att få ut det mesta av sin Svanenmärkning – i och utanför checkouten. Arbetar med att stärka och förtydliga Svanens varumärke.

Catherine Löfquist

Hållbarhetschef Sverige, Bring
Helhetsansvar för hållbarhetsarbetet på Bring och ser till att Svanen kopplade krav når fram till rätt personer i vår organisation, för att säkerställa att vi lever upp till deras krav.

Tobias Larsson

Checkout-ansvarig, Bring. 
Tobias arbetar med att integrera våra tjänster i e-handlarnas checkout så snabbt och smidigt som möjligt. Målet är att förbättra kundupplevelsen och maximera konverteringarna.

Hedda Braathen

Områdesansvarig hållbarhet, E-handel & logistik, Posten & Bring.
Hedda koordinerar vår hållbarhets-agenda inom divisionen E-handel & Logistik och leder projektet för Svanenmärkning av e-handelstransporter i Sverige. Sammarbetar internt och externt för att säkrar att vår omställningsplan stämmer överens med kundbehovet.