Så gör du det lätt för dina kunder att handla stort och tungt
Så gör du det lätt för dina kunder att handla stort och tungt
Säljer din webbutik stora och tunga varor? Har du då ordnat för dina kunder så att det blir enkelt och flexibelt hela vägen - från beställning till leverans? Många nätkunder köper stora eller tunga föremål. Så som vitvaror, möbler för både inomhus- och utomhusbruk, eller sportutrustning som cyklar eller skidor.
Sådana här stora och tunga varor är besvärliga att transportera och hantera själv. Hur ska dina kunder få hem dem? Hyra ett släp? Hur ska de sen få dem utburna på gården eller inburna i huset? De är ju tunga och otympliga. Och sen ska släpet lämnas tillbaka. Tungt och tidskrävande, hindren hopar sig!
Många kunder som handlar stora och tunga varor vill gärna hellre ha dem hemlevererade. Samt inburna till den plats där de ska stå. Detta kan vi bistå med. Samt installering och ta med både emballaget och den gamla produkten för retur om kunden önskar det.
5 tips på hur du kan synliggöra hemleveranser i din webbutik:
Visa tydligt på startsidan i din webbutik att du erbjuder hemleverans. Det är en service som kan öka webbutikens konverteringar.
Erbjud hemleverans till ett säljbart pris. Om priset är för högt kommer dina kunder inte se det som ett riktigt leveransalternativ.
Beskriv leveransalternativen väl under leveransvillkoren. Det ökar tryggheten och kan bidra till ökad konvertering.
Synliggör också flexibiliteten som tjänsten erbjuder. Kunden kan till exempel välja mellan leverans på dagtid eller kvällstid.
Visa hemleverans tydligt som ett leveransalternativ i kassan, så det blir enkelt för kunderna att välja det.
Gör det lätt för dina kunder att köpa tunga varor! Om du erbjuder extra service är sannolikheten större att de kommer att handla i din webbutik igen. Läs mer om våra hemleveranstjänster här.
Har du några frågor om hemleverans av större och tyngre varor?