Ny digital innovation ger ökad precision och transparens i logistiken
En logistiklösning som ger både avsändare och mottagare full överblick och möjliggör ändringar i realtid, medan föraren kör den mest optimala vägen. Det är ingen utopi, utan ett digitalt gränssnitt som redan används när Bring kör ut transporter för sina kunder.
Full kontroll och bättre mottagarupplevelse
Fördelar för avsändaren:
- Full transparens och kontroll över leveransen – från början till slut
- Möjlighet att spåra leveransen i realtid
- Optimerade körvägar ger minskad miljöpåverkan
- Du kan erbjuda mottagarna bättre service och översikt
- Den digitala leveransbekräftelsen ger bättre uppföljning
Fördelar för kunder:
- Mer korrekt beräknad leveranstid och möjlighet att följa leveransen i realtid
- Kan låta föraren leverera försändelsen på en angiven plats om kunden inte är närvarande
- Möjlighet att ge föraren ytterligare information, till exempel åtkomstkoder eller ändrad information om mottagning av leveransen
- Möjlighet att uppgradera leveransen med ytterligare tjänster
Vill du veta mer om hur Bring skulle kunna hjälpa ditt företag att stärka ert kunderbjudande med snabbare, mer precisa och hållbara leveranser? Hör av dig till oss så berättar vi mer!
Få inspiration och kunskap om hur du kan stärka ditt företags leveranserbjudande med fokus på snabbhet, precision och hållbarhet. Vår e-bok innehåller konkreta tips på vad du bör tänka på, och vilka frågor du bör ställa till din logistikpartner.
Apoteket AB stärker kunderbjudandet med samma-dag-leveranser i hela landet
Apoteket AB ville skapa en leveranslösning som gav kunderna samma snabba hemleveranser i hela landet. Valet föll på en flexibel leveranslösning genom Brings bud- och expresstjänster.
Snabbhet, precision och hållbarhet – tre viktiga leveranskrav hos dina kunder
I takt med mer köpmedvetna och digitalt mogna kunder har leveransen fått större betydelse för köpupplevelsen. Kraven på snabbare, mer precisa och dessutom hållbara leveranser ökar och den sista viktiga sträckan fram till kund, last mile, har blivit allt mer affärskritisk.
Teknik och innovation driver utvecklingen mot snabbare leveranser
Förändrade köpbeteenden och nya möjligheter med digital handel ökar kraven på leveranserbjudandet. Hur kan ditt företag använda teknik och innovation för att möta kundernas behov av snabbare, mer precisa leveranser?