E-handel

Från din första försäljning, till att bli kundernas förstaval!

Vi är här för dig hela vägen, och bistår med tips och goda råd, så att din webbutik kan växa.

Therese Söderling, anställd på Bring

Prata med oss om e-handel!

Vill du ha hjälp med att få de bästa leveransalternativen på plats i din kassa? Och lära dig mer om hur du kan erbjuda det dina kunder vill ha?

Svanenmärkta leveranser

Svanenmärkta e-handelstransporter med Bring – Vad betyder det för ditt företag?

En betydande milstolpe inom hållbarhet har nåtts – nu har vi på Bring Svanenmärkt flera av våra leveranser. Läs mer om vad denna märkning innebär, och vad det betyder att erbjuda leveranser som är Svanenmärkta.

En optimal kassa i webbutiken

Därför avbryter kunderna sitt köp i kassan

Hur din kassalösning (checkout) fungerar är oerhört viktigt för omsättningen. Dessa enkla tips hjälper dig att erbjuda dina kunder en optimal upplevelse när de kommer till kassan i din webbutik.

Viktigt att ha en bra returhantering på plats

Vi guidar dig till en enklare returhantering

Nästan 2 av 10 har avbrutit ett köp på grund av hur returen hanterades. Vi har tagit fram en Returguide som kan hjälpa dig att förenkla och effektivisera din returhantering.

Största e-handelstrenderna

Detaljhandeln står inför utmanande tider

Oroliga tider gör att nätkundernas köpvanor förändras kraftigt. Vi har pratat med flera experter om vad vi kan förvänta oss under det kommande året.

Gör webbutiken redo för högsäsongen

Förberedelser inför Black Friday & jul

Att förbereda din webbutik inför högtider som Black Friday och jul kan inte underskattas. Vi har därför skapat en checklista som förhoppningsvis kan inspirera och hjälpa dig att förbereda dig på bästa möjliga sätt.

Miljörapportering inom e-handeln

Så här använder Story House Egmont miljörapporterna i Mybring

Med striktare krav från EU-direktiv för klimatrapportering (CSRD – Corporate Social Responsibility Directive), blir det allt viktigare att samla in data framöver

Leverans som en konkurrensfördel

Den sista delen av köpresan, ofta kallad Last Mile, är oerhört viktig för den totala köpupplevelsen.
Med effektiv logistik och smarta leveransalternativ kan du ligga steget före konkurrenterna.

Paketbox för e-handeln – ett smidigt och kundanpassat leveransalternativ

Antalet nätkunder som föredrar paketboxar för leveranser och returer ökar konstant. Idag är leveransalternativet så pass fördelaktigt, och vanligt förekommande, att kunder i stort sett förutsätter att paketbox finns att välja i kassan eller checkouten när de handlar online.

Paketbox förenklar vardagen för dina kunder

Kundernas förväntningar på leveranserna ökar. Flexibilitet när det kommer till leveranstidpunkt och leveransplats är väldigt viktigt för att ett köp ska bli genomfört. Genom att erbjuda paketbox som leveransalternativ i kassan ger du dina kunder den valfrihet som de behöver i en hektisk vardag.

Paketskåp – ett leveransalternativ med mindre miljöpåverkan

Paketskåp, eller paketboxar som vi säger på Bring, är det nya på marknaden och blir alltmer populärt som leveransalternativ. Det är inte bara ett enkelt och flexibelt leveranssätt, utan även bra ur ett miljöperspektiv. Paketskåp kan faktiskt bidra till en mer hållbar distribution än andra leveranssätt.

Leverans till paketombud – en nyckelaspekt för din webbutik

Leveranser till paketombud är det mest populära leveransalternativet för skandinaviska nätkunder.Webbutiker som erbjuder leveranser till paketombud kan dra nytta av stora fördelar för både sina kunder och den egna verksamheten.

Hemleverans för e-handeln – leveranser på kundernas villkor

Sätt dina kunder först och ge dem den flexibilitet och valfrihet de vill ha när de handlar på nätet.